Una desena d’executius han fet una visita de reconeixement al Maresme aquest cap de setmana per descobrir les ubicacions i activitats que ofereix la comarca per l’organització d’esdeveniments.
Un grup d’empresaris i d’associacions professionals han fet aquest cap de setmana un fam trip per descobrir els espais que ofereix el Maresme perquè puguin organitzar els seus esdeveniments.
L’enoturisme hi ha estat present amb una visita al celler Alta Alella, també els espais singulars amb parada al Castell de Santa Florentina i han realitzat un tast de les activitats after the meeting amb una sortida amb vaixell al Club Nàutic el Balís, a més de degustar la gastronomia local a alguns restaurants i allotjar-se a l’Hotel Atzavara, el qual disposa de 20 sales de reunions amb capacitat per fins a 500 persones.
A la visita hi han participat responsables d’empreses internacionals rellevants en diferents sectors com la telefonia, com Ericsson i Proximus; de la cosmètica com Sephora; de la informació i formació com Halldale Group; tecnològiques com Data Core Software i del sector bancari com BBVA. També hi han assistit membres de la European Society of Association Executives (ESAE), entre d’altres. Els participants provenien de París, Roma, Brussel·les, Londres i Stutgart.
Els viatges de familiarització o fam trips s’ofereixen a operadores turístics, agències de viatges i responsables d’esdeveniments d’empreses i companyies amb l’objectiu que puguin conèixer in situ el territori i puguin descobrir el seu potencial de primera mà. Se sol fer amb tots els tipus de turisme, tot i que en els últims temps s’ha impulsat més el sector MICE o de reunions.
La visita ha començat aquest dissabte amb un tast de vins al celler Alta Alella, on els participants han pogut conèixer una de les ubicacions de la comarca per fer esdeveniments i, a més, realitzar una de les activitats de cohesió de grup com és degustar els vins de la DO Alella. La següent parada ha estat el Castell de Santa Florentina, de Canet de Mar, un exemple d’arquitectura modernista i un espai inigualable per celebrar qualsevol tipus d’acte.
L’allotjament d’aquesta fam trip és un dels més nous de la comarca, l’Hotel Atzavara de Santa Susanna, un dels espais més preparats pel turisme MICE del Maresme. Diumenge la visita ha seguit amb una activitat nàutica al Club Nàutic el Balís, una altra de les propostes de la comarca per desconnectar de les reunions i fomentar el team building, i ha acabat amb un dinar al restaurant Nuus de l’Hotel Atenea Port de Mataró.
El fam trip ha estat organitzat per Global MICE Forums i ha comptat amb la col·laboració del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, el Catalunya Convention Bureau i el Barcelona Convention Bureau.