Vet aquí que una vegada hi havia una empresa que tenia un gran repte: no volia perdre més clients. No volia que per culpa del què us explicarem ara, les seves vendes continuessin baixant.
Ostres!
De sobte es van adonar que feia mesos que estaven perdent clients, però no sabien per què.
Era dels seus productes, la culpa?, de la seva comunicació?, dels temps que corrien?
Des de direcció, es varen adonar que sols eren incapaços de trobar respostes i van demanar ajuda a la resta de departaments.
Producció donava la culpa al departament de manteniment, que sempre hi havía averies. Des de comunicació, dèien que la culpa era de màrqueting. I els de manteniment, donaven la cupla a direcció, perquè no hi havía més recursos.
El fet era que tothom tiraba pilotes a fora, però no es treballaba bé i les vendes continuaven baixant.
Què passava?
En el moment que direcció es va posar a investigar i a demanar ajuda als diferents departaments, del que es van adonar de seguida va ser de la desconnexió que existía entre ells.
Els mals resultats no eren més que un reflex del mal funcionament intern i que més que buscar respostes en un departament, el que feia falta era fer un gir de 180 graus a l’empresa.
Era necessari traçar un pla per endreçar els processos interns de l’empresa, en el que hi havien de ser tots presents, amb l’objectiu de treballar tots en la mateixa direcció.
Eren quasi 100 famílies les que vivien d’aquell projecte que feia vint anys es va crear amb il·lusió.
Per tant, era hora d’unir esforços de nou, desfer-se del que no servia i encaminar-se junts cap a un objectiu comú.
Quin era el repte de l’empresa?
El primer que van fer va ser identificar els punts febles. Havien de tenir clars quin eren els diferents problemes a resoldre i de quina manera s’havien d’enfrontar.
Va ser una feina de mesos, però un cop els van tenir clars era el moment de començar a buscar solucions.
Per fer-ho, van decidir buscar un lloc on tota l’empresa es pogués concentrar durant tres dies.
Entre diverses opcions, el que més els va convèncer, va ser un hotel del Maresme.
Un establiment amb habitacions còmodes, a prop de la platja, però amb un magnífic bosc molt a prop i unes vistes encisadores.
Un lloc que realment convidava a fer la pausa que buscaven i a reflexionar.
Amb un event planner de la zona, van organitzar tres dies de feina, plaer.
Tres dies que van girar entorn d’un repte que entre tots havien de resoldre:
” Com aconseguir que tots els departaments es coordinin
per augmentar les vendes de l’empresa”

L’objectiu era conversar, conèixer-se i reflexionar conjuntament. Era poder resoldre els errors dels processos interns, aprendre què feien els altres i quins eren els problemes diaris de cada departament.
Era poder compendre i generar empatia, vers la feina dels altres.
Era poder posar les cartes sobre la taula i buscar solucions constructives.
Per aconseguir-ho, una de les estratègies va ser fer equips de treball amb membres de diferents departaments. Tothom havia de parlar amb tothom.
Comptabilitat amb comunicació.
Producció amb direcció.
Màrqueting amb manteniment.
Control de qualitat amb atenció al client.
Maneres de treballar els reptes d’empresa
Per poder resoldre el repte d’una manera diferent i afegir ingredients inspiradors a les sesions de treball, els event planners van proposar diferents històries lligades al territori.
Els objectius de treballar a partir d’elles eren dos: per una banda, resoldre els problemes de l’empresa a partir d’històries en les que sentir-se identificats, i per l’altre, conèixer i connectar amb el Maresme.
Així que, les propostes per fer volar la imaginació van ser:
- Els atacs pirates: podríem lligar el repte de l’empresa a les gestes dels maresmencs contra els pirates. El principal valor a traslladar és el de que la unió fa la força.
- El cinema: i si rodem una pel·lícula de com ens agradaria que fos la nostra empresa a cinc anys vista? Ho podríem fer al Castell de Santa Florentina, que és on van rodar Joc de Trons!
- El vi: com se’n surten les bodegues d’Alella per produir aquests vins tan exquisits i jugar a les lligues internacionals del vi? Podríem aprendre dels seus processos per millorar els nostres?
La direcció estava meravellada. Tot anava prenent forma.
Conèixer el territori de primera mà
Per acostar-se més als detalls, un matí es van apropar al Maresme i els tècnics de Maresme Events els van acompanyar a visitar el territori.
La seva imaginació volava per aquells paratges. Durant la vista, no van voler deixar-se res per veure i pel camí anaven comentant les propostes que tenia sobre la taula.
No acabaven de tenir clar per quina decidir-se.
I sabeu que va passar finalment? Doncs, que van voler combinar-les totes tres i crear la seva pròpia història,
El tema de com la població es va aconseguir organitzar contra els pirates, com a metàfora de què estava passant a la seva empresa els va semblar molt interessant.
Però, no volien renunciar a fer una activitat on tots es disfressessin i que quedés enregistrat en forma de pel·lícula.
Per tant, es disfressarien de pirates i maresmencs per representar les fortaleses i les amenaces que havien de fer front com a empresa. Cada pirata duria un nom d’amenaça i cada maresmenc de fortalesa.
D’altra banda, el tema del vi, era evident que no podria faltar en tots els seus àpats.
Per tant, una visita a les bodegues d’Alella per conèixer el seu procés productiu era de caràcter obligatori.
I no només per conèixer com produïen el vi, sinó que el que l’objectiu era que els seus equips sentissin l’amor i dedicació que necessiten els ceps i la terra per tal de produir aquells caldos tan exquisits.
Així que ja teníem un punt de partida mot potent.
Ara només faltava posar data i posar-se a treballar per afinar el guió de la proposta perquè quedés el més adequada possible a l’empresa.
Serien tres dies memorables que posarien les bases del gran gir que necessitava l’empresa.
Era molt emocionant!
Si has arribat fins aquí
Si has llegit tota la història és perquè possiblement t’hi sentis identificat.
Les empreses, a vegades, necessiten enfocar-se en nous horitzons i, per trobar-los, necessiten inspiració.
Sortir dels escenaris habituals, jugar i divertir-se genera nous punts de vista, fomenta l’empatia entre companys i aporta passió i noves il·lusions al treball.
A Maresme Events sabem que tenim el millor entorn i el millor equip per ajudar-te, sigui quin sigui el repte de la teva empresa.
Vine i deixia volar la teva imaginació.
Vine i descobreix noves estratègies per millorar els rendiments de la teva empresa!
Si ens necessites ens trobes aquí, aquest post només és l’avantsala de moltes altres propostes!