Ha arribat l’hora que coneguis els esdeveniments híbrids.  

 

Sí híbrids, ho has sentit bé…I no. No té res a veure amb els cotxes.

 

Si el 2020 ha deixat la teva empresa fora de joc en matèria d’esdeveniments, has perdut contacte amb molts clients i el teu equip flaqueja, és el moment de reprendre el control de la situació. 

Oblida’t de les limitacions de lloc i de temps i explora les opcions que un esdeveniment híbrid tipus pot aportar a la teva empresa.

 

Què són els esdeveniments híbrids?

 

Aquest tipus d’esdeveniments neix de la necessitat de seguir connectant persones, malgrat les restriccions de mobilitat.

Podríem dir que són la resposta del sector per sobreviure a la pandèmia. 

El teletreball, els webinars o les formacions online han arribat per quedar-se, però no deixen de ser accions amb poca interacció. 

Un esdeveniment híbrid va més enllà de tot això:  el seu objectiu és sorprendre, és fer viure una experiència memorable als assistents, és alegrar la vida de les persones vinculades a l’empresa. És mimar-les. 

Per tant per respectar les limitacions de mobilitat i d’aforaments la solució ha estat la combinació entre un esdeveniment híbrid i un virtual, on la interacció entre tots dos és la clau de l’èxit. 

 

Quins avantatges tenen?

 

Els esdeveniments híbrids tenen quatre avantatges principals: 

  1. Són menys costosos de produir.
  2. Poden reunir més persones que un presencial.
  3. Ens estalvien temps en desplaçaments.
  4. Són més sostenibles. 

Una de les coses positives que ens ha ensenyat la pandèmia és que amb menys podem fer molt, i que allò que crèiem impensable, ara és el pa de cada dia. 

Així doncs, ara mateix amb un bon accés a Internet i una bona plataforma virtual, es poden connectar inclús més persones que en un esdeveniment presencial. 

Hi ha plataformes especialitzades en aquests tipus d’esdeveniments que poden arribar a acollir fins a 50.000 persones. 

I per si no fos poc es redueixen costos en producció i desplaçaments, alhora que s’eviten grans quantitats de residus (paper, menjar, plastics) i d’emissions de gas d’efecte hivernacle. 

 

 

5 consells per esdeveniments híbrids d’èxit.

Interacció

 

En un esdeveniment híbrid el que més s’ha de tenir en compte són els assistents virtuals. 

No hem de deixar que s’avorreixin. 

La part presencial de l’esdeveniment l’encapçalaran organitzador, ponents, convidats, és a dir  tots aquells que ofereixen l’esdeveniment, hi pot haver fins i tot un públic reduït.

Es tracta d’oferir una mena d’espectacle televisiu, on la interacció entre uns i altres ha de ser l’objectiu principal. 

Des de gamificació, quizs, caixes sorpreses rebudes a casa, trucades telefòniques, sales de networking, taules rodones, etc. tot serà benvingut si fa d’aquest moment una experiència agradable, memorable i formativa. 

 

 

1. Contingut

 

El contingut ha d’estar molt ben pensat i en consonància al públic a qui ens dirigim, també a la finalitat de l’esdeveniment. 

Pot ser contingut educatiu, corporatiu o promocional, o una combinació de tots depenent de l’abast de l’esdeveniment, però sigui quin sigui, ha de ser contingut de qualitat, que aporti molt de valor i que no resulti pesat ni carregós.

Els discursos llargs i molt tècnics no són aptes per un esdeveniment d’aquest tipus. 

Aquests s’han de substituir per continguts audiovisuals o xerrades més disteses, on no s’oblidi mai que els assistents virtuals han de ser una part integrant del discurs, no només mers espectadors.  

 

 

2. Retallar timmings

 

El temps és un factor molt important. En els esdeveniments híbrids, el que abans es deia en tot un dia, ara s’ha de dir en un parell d’hores, com a molt.  

Tenir a tantes persones reunides durant més temps,  no sol funcionar, sobretot si són esdeveniments enfocats a presentacions de producte per futurs clients. 

És possible que si és un esdeveniment intern, pugui ser més llarg, però serà difícil mantenir alta l’energia durant més de dues hores. 

 

 

3. És necessari comptar amb un plató de T.V.?

 

Estan sorgint empreses que es dediquen a això: a muntar platós de T.V. dins de les empreses per oferir esdeveniments amb una qualitat d’imatge professional que sense cap dubte farà l’esdeveniment molt més atractiu.

Així que no cal tenir-ne un de propi, es pot llogar el servei pel dia de l’esdeveniment.

 

 

4. Seguiment durant i després de l’esdeveniment

 

El seguiment post esdeveniment ja era imprescindible en els presencials, però ara, en els esdeveniments híbrids, s’hi afegeix el seguiment durant l’acte. 

Com que les tecnologies ens permeten saber qui està connectat i qui no, perquè no aprofitar-ho per mantenir l’audiència?

Tenir un equip de persones que vagin controlant qui està participant pot ser una bona manera de fer pujar la participació. 

Només es tracta d’enviar algun missatge amable i motivador, per Whatsapp per exemple, quan veiem que algú es desconnecta.  

 

 

5. Troba la plataforma més encertada pels teus esdeveniments híbrids

 

Tota aquesta precipitació de canvis ha fet que s’acceleri la creació de noves plataformes per esdeveniments híbrids i virtuals. 

Tenim plataformes on es pot jugar, on es poden fer petites sales de reunions simultànies, espais de networking, en fi, coses realment divertides i molt innovadores. 

Trobar la més encertada a vegades no és tan fàcil, però si vols aprofundir una mica en el tema et deixem aquest article que et presenta les més utilitzades. 

També, al passat post de Com seran els esdeveniments del 2021? hi trobaràs informació addicional. 

Esperem que t’hagi resultat interessant l’article que acabes de llegir i que t’animis a seguir-nos i a deixar els teus comentaris. 

Moltes gràcies i fins aviat.