Una quinzena d’empreses que formen part de Maresme Events, entre les quals s’hi troben allotjaments, espais, incentius i serveis addicionals, han participat en la formació.
El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha organitzat una jornada de networking destinada a les empreses que formen part del projecte Maresme Events, és a dir, relacionades amb el sector del turisme de reunions. Hi han participat una quinzena de negocis de diferents tipologies, com allotjaments, espais, empreses d’incentius i de serveis addicionals de la comarca.
La jornada tenia l’objectiu de donar a conèixer les diferents activitats i empreses MICE del Maresme, per tal que es puguin complementar i millorar les seves propostes per desenvolupar productes i experiències plegats. Al mateix temps, això suposa establir contactes de valor i relacions professionals valuoses per avançar tant de forma individual com col·lectiva, trobant nous proveïdors de serveis turístics i elaborant conjuntament propostes comercials adients a les diferents demandes segons el target i la motivació dels clients. Un dels participants, Pep Rubio, de l’empresa Filma-T, ha valorat la jornada com a “molt interessant, hem fet contactes nous del Maresme: hotels, cases rurals… tot tipus de persones amb les quals va molt bé conèixer-nos i és recíproc. La reunió ha estat molt ben portada per una coach que ens ha fet activitats per trencar el gel“.
Per tal d’aconseguir aquests objectius, les empreses han fet una ronda d’entrevistes ràpides i han elaborat un “elevator pitch“, que és un discurs dirigit a accionistes en el que es plantegen els punts principals de la idea de negoci, deixant clara la proposta i la viabilitat, per obtenir recursos. Una altra de les assistents ha estat Maria Garçon, de Show for Venue, qui afirma que “la jornada d’avui m’ha semblat molt interessant, molt productiva. Hem fet molta pinya i ha estat molt gratificant en conjunt amb tots els proveïdors que han vingut“.
Les empreses també han elaborat una proposta real de serveis i experiències amb diferents escenaris, fent les presentacions adients per vendre el producte. La dinàmica ha estat conduïda per Jaume Marín, expert en màrqueting turístic, consultor i formador.
L’acte s’ha celebrat al TecnoCampus de Mataró. Una de les seves responsables, Mariancel·la Valls, ha volgut “agrair al Consorci de Turisme del Maresme la confiança dipositada en els espais de reunions i congressos del TecnoCampus. Aquesta jornada de networking del sector MICE suposa una gran oportunitat per conèixer els actius del nostre territori i generar noves col·laboracions que, al mateix temps, porten noves oportunitats“. La bona acollida i valoració de la jornada donen peu a programar noves formacions per seguir engrescant i acompanyant el sector del turisme de reunions de la comarca.