Aquest any serà molt difícil organitzar un dinar de Nadal d’empresa amb seguretat.

El 2020 estè sent molt diferent en tots els aspectes i malauradament el Nadal no serà una excepció

Però creiem que no hi ha res imposible i que encara hi ha coses que es poden fer.

Les restriccions i els aforaments

Conèixer bé les normes serà fonamental per organitzar un dinar de Nadal d’empresa amb seguretat.

Aquest any, per exemple, els sopars es veuran totalment afectats per un toc de queda que ens obliga a ser a casa a les deu del vespre.

I, per tant, els que decideixin mantenir la trobada nadalenca, hauran d’optar per fer un dinar ben aviat i força curt, ja que els horaris d’obertura, la darrera setmana, s’han endurit encara més.

En aquests moments els horaris que s’imposen són aquests:

Matins de 7:30 a 9:30
Migdia de 13:00 a 15:30

Tardes i vespres només per endur

Recordem que estem en una desescalada de quatres fases, després que al Novembre hi hagués un tancament total.

Les fases que afecten les festes de Nadal, són la 1, la 2 i la 3, que en dates es reparteixen així:

Fase 1: del 23 Nov. – 20 Des.
Fase 2: del 21 Des. – 03 Gen.
Fase 3: del 04 Gen. – 17 Gen.

També en totes elles, les terrasses podran estar obertes amb una distància de 2 m entre taules i entre comensals, i a cada taula, només hi podrà haver 4 persones, excepte grups bombolla o persones convivents.

Pel que fa als interiors, l’aforament es mantindrà al 30%.

Els comensals hauran de dur la mascareta en tot moment i només se la podran treure per menjar o beure.

*Nota: Tota aquesta informació ha estat extreta del Canal Salut i pot variar en qualsevol moment.

Com podem reforçar les mesures de seguretat pel dinar de Nadal de l’empresa?

Malgrat ser un moment en què els equips, després de tants mesos d’incertesa, més necessiten un reforç positiu, moltes empreses han optat pero no celebrar el dinar de Nadal, per la por al contagi.

Aquesta por, moltes vegades és fruit de la desinformació i de la creença de què només ens podem reunir 6 persones.

Però, si un restaurant pot estar obert en un 30% del seu aforament, respectant sempre les mesures higièniques i de distància social: per què no s’ha de poder fer el dinar de Nadal d’empresa amb seguretat si seguim les mesures recomanades i més?

El repte del sector és aconseguir trencar la barrera de la por, oferint molta informació i dissenyant protocols propis que vagin més enllà dels que marquen les institucions.

La sensació de seguretat al dinar de Nadal d’empresa augmentarà si els feu propostes com aquestes:

  • Fer arriba a la gent per franges horàries per evitar aglomeracions a l’entrada o al guarda-roba.
  • Sempre servir el menjar un cop asseguts.
  • Fer entrar els convidats de forma escalonada i dirigits per un cambrer.
  • Respectar bombolles de la mateixa empresa.
  • Tenir els seients amb els noms dels comensals i agrupats per departaments o despatxos.
  • Eliminar bufets lliures per evitar que la gent es barregi.
  • Eliminar barres lliures pel mateix motiu i servir copes a la taula.
  • Canviar el D.J. i la sessió de ball, per un espectacle de màgia, un monòleg, una actuació musical, un cambrer trampa que jugui amb els comensals o activitats de team building per taules.
  • Reduir el temps de les trobades.
  • Controlar aglomeracions als banys i extremar-hi les mesures d’higiene, desinfectant contínuament, agafadors de portes, inodor, mampares als urinaris, etc.
    Molta ventilació i renovadors d’aire.
  • Molta flexibilitat, perquè les mesures poden canviar d’un dia per l’altre.

Idees per bodegues i càterings

Per aquestes empreses les trobades virtuals són una molt bona sortida i son una molt bona opció per organitzar un dinar d’empresa amb seguretat.

A més a més s’estan posant bastant de moda.

Les bodegues poden oferir tasts de vins guiats des de casa, on els participants reben els vins al seu domicili. La gràcia és que l’empresa contracti un sommelier perquè es connecti amb la resta de participants a través d’una videotrucada i dirigeixi el tast a distància.

A partir d’aquí es poden fer els jocs o les activitats que es desitgin amb el grup, per mantenir l’interès de l’equip.

Aquest patró també el poden seguir els càterings, en format taller de cuina virtual.

La fórmula és la mateixa, però en lloc de vins, els participants reben els ingredients per cuinar una recepta.

Quan arriba el moment, en comptes d’un sommelier, el grup es connecta amb un xef i cadascú podrà seguir el taller des de casa.

Per aquest tipus d’activitats, les presentacions de les caixes i la qualitat dels productes que contenen és molt important.

Es tracta que els participants se sentin mimats per l’empresa i que, malgrat la distància, la trobada virtual serveixi per despertar emocions positives entre companys.

Altres activitats poden ser també tasts de cervesa, d’oli, de xocolates, i en fi… de tots el què ens puguem imaginar.

Idees per event planners

Pels event planners el repte és global, organitzar un sopar de Nadal d’empresa amb seguretat, es per partida doble.

Per una banda, aquest ha de tenir presents les restriccions per Covid, durant la possible trobada presencial, i per l’altre, posar tota la teva imaginació en pensar solucions emotives pels que es queden a casa.

No es pot deixar a ningú de banda.

Una solució que està tenint molt bona acceptació són les caixes nadalenques sorpresa.

Sí, altre cop una caixa.

Són caixes plenes de regalets i detalls, que les farem servir per a una trobada virtual.

S’envien un o dos dies abans per crear expectació, però no es poden obrir fins al moment que s’indiqui.

Un cop s’obrin, es tracta de què, a més a més de productes delicatessen i cava per brindar, els companys hi trobin objectes que els identifiquin amb l’equip i tinguin un impacte emocional positiu.

Volem veure rialles, cares de sorpresa i complicitat.

Què hi pot haver a la caixa personalitzada?

  • Objectes amb olor (que podria ser la mateixa que l’ambientador de l’oficina).
  • Estris que facin servir a la feina i que els hagin desaparegut últimament.
  • Mitjons per estar calents i còmodes per casa.
  • Auriculars per tenir una millor qualitat de so durant la videotrucada.
  • Suggeriments de playlists de música per l’ocasió.
  • Un embalatge cuidat i sostenible.
  • Dolços que també els tinguin els de la trobada presencial.
  • Tot personalitzat i estudiat segons els gustos de cadascú.

Es tracta de crear un ambient comú i d’aportar energia positiva i sentiment d’unió als nostres treballadors. De fer-los veure que no estan sols, malgrat la distància.

Després d’obrir caixes, veure l´espectacle i fer alguna activitat conjunta amb els que són a casa, un esdeveniment de Nadal en la distància, pot tenir el seu moment culminant amb un bon brindis nadalenc emès en una pantalla gegant al restaurant.

Les selfies, no poden faltar ni un equip d’imatge i so. Tot ha de quedar enregistrat perquè un Nadal com aquest mai l’hem viscut i esperem que sigui únic en les nostres vides, però és digne de recordar l’esforç i el civisme de tots nosaltres.

Gaudir d’un dinar de Nadal d’empresa diferent, però amb seguretat

Sigui com sigui, el què estem aprenent amb aquesta pandèmia és a ser més flexibles i solidaris, a preveure escenaris que mai haguéssim imaginat i a treballar en equip.

L’objectiu d’un dinar de Nadal és fer pinya, fer caliu i aixecar la moral dels equips, però els canvis d’última hora s’han de preveure i, sempre, posar a davant de tot la salut col·lectiva.

Des del Consorci de Turisme del Maresme, us animem a celebrar aquests dies amb seguretat i molta responsabilitat i us desitgem un Bon Nadal i unes bones festes a tots.