El passat dilluns, 21 d’octubre, el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme va organitzar una formació especialment adreçada a les empreses del sector MICE. Amb el títol “Què espera el potencial client MICE de nosaltres? Com atraure esdeveniments”, aquesta jornada de quatre hores va oferir claus essencials per a millorar l’atractiu de la comarca com a destinació d’esdeveniments corporatius.
L’espai escollit per a la formació va ser L‘Espai Terral de Grenyal, situat en l’antic menjador de la fàbrica Fibracolor de Tordera. Es tracta d’un espai de més de 500 metres quadrats, amb la comoditat i tranquil·litat necessàries per al desenvolupament de qualsevol esdeveniment. La formació va estar dirigida per Esperanza Iglesias, co-fundadora de Genéthico i MICE Wave, dues organitzacions reconegudes per la seva tasca en sostenibilitat i el sector MICE.
Dinàmiques de grup i estratègies per captar el client MICE
Un dels punts forts de la formació va ser la identificació del perfil del client MICE. A través d’una dinàmica de grup, els participants van treballar des del brief fins el buyer persona i el mapa d’empatia, eines essencials per entendre què busca el client i com cobrir les seves necessitats. Cada assistent va poder aportar experiències pròpies i conèixer noves perspectives.
També es va parlar en profunditat sobre com comunicar de manera efectiva, així com els canals més adequats per a arribar al públic objectiu MICE. Es van analitzar exemples pràctics, i la sessió va incloure un networking durant la pausa-cafè, moment ideal per a generar sinergies i oportunitats de col·laboració entre els assistents.
L’art de captar clients a través dels Fam Trips
A la segona part de la formació, es va aprofundir en els Fam Trips —viatges de familiarització per a professionals del sector—. Es van explorar les seves funcions i la seva importància com a estratègia per a captar clients potencials. Gràcies a les dinàmiques participatives i un impro-show interactiu, els participants van tenir l’oportunitat de posar a prova les seves habilitats de comercialització, simulant situacions reals i desenvolupant tècniques per a maximitzar l’impacte d’aquests viatges.
La sostenibilitat com a eix central
Tota la formació va estar impregnada d’un rerefons de sostenibilitat, un aspecte fonamental tant per a Genéthico com per a la nostra destinació. Aquest compromís amb el turisme responsable i sostenible s’alinea perfectament amb els objectius del Maresme com a destinació MICE, reforçant la idea que esdeveniments d’èxit poden anar de la mà d’una gestió conscient i respectuosa amb l’entorn.
En resum, aquesta jornada va deixar un balanç molt positiu, amb participants que van marxar no només amb coneixements pràctics, sinó també amb una visió renovada sobre com captar i atendre el client MICE. La col·laboració entre empreses del territori i l’aprenentatge compartit van marcar el ritme d’una jornada que, sens dubte, contribuirà a reforçar la posició del Maresme com a referent en l’àmbit dels esdeveniments corporatius.
Estigueu atents a futures formacions i esdeveniments per a continuar desenvolupant el nostre atractiu com a destinació MICE!