Gràcies a la fórmula d’esdeveniments Back to Back, el sector del motor no ha deixat de treballar. Malgrat les restriccions sanitàries imposades per la pandèmia ha sabut mantenir les revolucions al ralentí, sense apagar motors.

La pregunta és: Com s’ho ha fet?

La resposta la trobaràs en aquest post, però per avançar-te una mica et direm que ha estat gràcies a una manera d’organitzar un esdeveniment una mica particular: la Back to Back.

Basada en la reiteració del mateix esdeveniment, en grups reduïts i en un període llarg de temps, aquesta fórmula ha permès seguir fent les presentacions dels nous vehicles de marques com SEAT o Hyundai, durant el darrer 2020.  

Gràcies a ella, els han pogut presentar a premsa i a clients potencials, malgrat les imposicions de distància social i altres dificultats del moment.

Però, el més interessant d’ella és que es pot aplicar a qualsevol sector.  

I per això en volem parlar, perquè el teu esdevenimenr podria ser el proper.

Què és un esdeveniment Back to Back? 

El terme Back to Back vol dir consecutiu.

Per tant, del que es tracta és que el mateix esdeveniment es vagi repetint una vegada i una altra amb diferents convidats,  fins que tots hagin vist la presentació del producte, assistit a la formació, o viscut el que sigui que l’esdeveniment hagi preparat. 

L’acte es pot allargar tants dies com sigui necessari en funció del nombre de convidats i la gràcia és que aquests, mai estan junts al mateix moment, esquivant així possibles contagis.

És perfecte, no creus?

Malgrat que és un sistema utilitzat des de fa anys, durant la pandèmia s’ha vist que la fórmula calça perfectament amb les seves imposicions sanitàries. 

Resultat: les marques no han dubtat en aplicar-la per tal de seguir treballant. 

La importància d’un venue en un Back to Back

Aquest punt de vista ens sembla interessant exposar-lo ja que una de les particularitats del back to back es la repetició. 

No és el mateix presentar un producte en una sala més o menys ambientada que fer-ho en un espai escollit amb tota la cura i la intenció del món. 

L’harmonia a la que pot arribar un espai decorat amb imaginació, amb una estratègia d’ il.luminació, on fins i tot les olors hagin estat pensades per emocionar; no tindrà res a veure amb la d’un espai que hagi estat decorat sense tenir en compte aquests factors.

No cal dir, que les seves garanties d’èxit tampoc tindran res a veure.

Però si encara anem més enllà, i no ens quedem amb la idea que tots aquests detalls, només són per impressionar als convidats, arribarem on ens interessa. 

Per a qui més els hem de pensar,  doncs?

La repetició es la base d’un esdeveniment Back to Back. I els que el repeteixen son els que presenten el producte. Dit això, seria normal pensar que es important que ells també es sentin el màxim de seduïts per l’entorn on treballaran?

Seran ells els que repeteixin el mateix tantes vegades com grups arribin. Ells seran la peça clau de l’escenari. Els que ho faran girar tot i donaran vida al producte. Els actors principals, en definitiva. 

Això voldrà dir passar-se hores i hores en un escenari que també els ha de captivar a ells, que els ha de fer sentir la peça més important del motor. 

Està àmpliament demostrat que quan un venedor es creu el seu producte i l’estima, els seus resultats milloren notablement, perquè transmet seguretat i credibilitat.

Per tant es obvi que si volem bons resultats, el venue l’hem de pensat per tots, ha de ser un lloc on la màgia s’encomani a tothom. 

Els tests d’antígens ràpids

Les mesures sanitàries d’higiene exhaustiva, de grups reduïts i de distanciament es poden arrodonir fent que tots els assistents se sotmetin a un test d’antígens ràpids just abans d’entrar a l’esdeveniment. 

Cridats a salvar el sector dels esdeveniments, aquests tests tenen un 99,5% d’encert en persones que són negatives.  Als positius amb càrregues virals altes els detecten en un 99% i amb càrregues mitjanes en un 90%.

Són tests que et donen el resultat en 15 minuts i que es creu que de fer-se servir més, no estaríem en una crisi econòmica tan aguda. 

Pot tenir desavantatges un esdeveniment Back to Back?

Doncs la veritat no n’hi trobem gaires, ja que, com hem explicat, resulta una bona manera de seguir fent esdeveniments disminuint el risc de contagi.

Però si pensem en algun, potser aquest seria el cost de lloguer de l’espai físic on es celebra l’acte. 

Si considerem que en una situació normal llogaríem un espai per un sol dia per tal de reunir, per exemple, 100 persones. 

Ara aquestes persones poden venir igualment, però fraccionades en grups petits i per tant, perquè arribin a assistir-hi tots poden passar fins a tres o quatre dies.

Aquest allargament de l’esdeveniment pot incórrer en despeses més altes pel que fa al lloguer de l’espai. 

Per part dels organitzadors i dels que condueixen la presentació de producte, també pot arribar a ser esgotador i monòton estar repetint el mateix tantes vegades.  A més a més les despeses de personal es multipliquen en consonància amb les del lloguer de l’espai. 

Així doncs les empreses que optin per organitzar un esdeveniment d’aquestes característiques hauran de tenir en compte aquests aspectes per calcular si el retorn els val la pena.

s