Vet aquí que una vegada hi havia una empresa que tenia un gran repte: no volia perdre més clients. No volia que les seves vendes continuessin baixant, per culpa de…
Ostres!
De sobte es van adonar que feia mesos que estaven perdent clients, però no sabien per què.
Era d’ells la culpa?, o era dels clients?, del mercat?, dels seus treballadors?, dels seus productes?, de la seva comunicació?, dels temps que corrien?
Des de direcció, es varen adonar que sols eren incapaços de trobar respostes i van demanar ajuda a la resta de departaments.
Producció donava la culpa al departament de manteniment i des de comunicació, dèien que la culpa era de màrqueting. Manteniment, al seu torn, dèia que la cupla requèia en la direcció, i màrqueting que la culpa era de producció.
Ningú en volia tenir la culpa, però les vendes continuaven baixant.
Què passava?
Durant aquesta fase de preguntes, la direcció es va adonar que tenia equips desconnectats entre ells.
Que els mals resultats no eren més que un reflex del mal funcionament intern i que més que buscar respostes en un departament, el que feia falta era fer un gir de 180 graus a l’empresa.
Era necessari traçar un pla per endreçar els processos interns de l’empresa, i en aquest pla hi havien de ser tots presents.
Eren quasi 100 famílies les que vivien d’aquell projecte que feia vint anys es va crear amb il·lusió.
Per tant, era hora d’unir esforços de nou, desfer-se del que no servia i encaminar-se junts cap a nous objectius.
Quin era el repte de l’empresa?
El primer que van fer va ser buscar un lloc on tota l’empresa es pogués concentrar durant tres dies.
Entre diverses opcions, el que més els va convèncer, va ser un hotel del Maresme. Amb habitacions còmodes, a prop de la platja, però amb un magnífic bosc molt a prop i unes vistes encisadores.
Un lloc que realment convidava a fer la pausa que buscaven i a reflexionar
Amb un event planner de la zona, van organitzar tres dies de feina, plaer i descans.
Tres dies que van girar entorn d’un repte que entre tots havien de resoldre:
” Com aconseguir que tots els departaments es coordinin
per augmentar les vendes de l’empresa”

L’objectiu era conversar, conèixer-se, reflexionar conjuntament, descobrir els errors dels processos interns, aprendre què feien els altres i quins eren els problemes diaris de cada departament. És a dir, generar empatia.
Per aconseguir-ho, una de les estratègies va ser barrejar. Tothom havia de parlar amb tothom.
Per exemple barrejar càrrecs i departaments:
Comptabilitat amb comunicació.
Producció amb direcció.
Màrqueting amb manteniment.
Control de qualitat amb atenció al client.
Maneres de treballar els reptes d’empresa
Per fer el repte més divertit i afegir un toc de color a les jornades, els event planners van proposar diferents històries lligades al territori.
Treballar el repte d’una manera informal, creant reptes plens de fantasia i d’històries inspiradores, és una part fonamental per incentivar la creativitat i el pensament lateral.
Així que, les propostes per fer volar la imaginació van ser:
- Els atacs pirates: podríem lligar el repte de l’empresa a les gestes dels maresmencs contra els pirates. Durant milers d’atacs de pirates i corsaris, la població local va aconseguir organitzar-se per fer-los front, com nosaltres per superar aquesta crisi.
- El cinema: i si rodem una pel·lícula de com ens agradaria que fos la nostra empresa a cinc anys vista? Ho podríem fer al Castell de Santa Florentina, que és on van rodar Joc de Trons!
- El vi: com se’n surten les bodegues d’Alella per produir aquests vins tan exquisits i jugar a les lligues internacionals del vi? Podríem aprendre dels seus processos per millorar els nostres?
La direcció estava meravellada. Tot anava prenent forma.
Conèixer el territori de primera mà
Per acostar-se més als detalls, un matí es van apropar al Maresme i els tècnics de turisme de reunions el van acompanyar a visitar el territori.
La seva imaginació volava per aquells paratges. Durant la vista, no van voler deixar-se res per veure i pel camí anaven comentant les propostes que tenia sobre la taula.
No acabaven de tenir clar per quina decidir-se.
I sabeu que va passar finalment? Doncs, que van voler combinar-les totes tres i crear la seva pròpia.
El tema de com la població es va aconseguir organitzar contra els pirates, com a metàfora del què estava passant a la seva empresa els va semblar molt interessant.
Però, no volien renunciar a fer una activitat on tots es disfressessin i que quedés enregistrat en forma de pel·lícula.
Per tant, es disfressarien per rodar una pel·lícula de pirates.
D’altra banda, el tema del vi, era evident que no podria faltar en tots els seus àpats. Per tant, una visita a les bodegues d’Alella per conèixer el seu procés productiu era de caràcter obligatori.
I no només per conèixer com produïen el vi, sinó que el que l’objectiu era que els seus equips sentissin l’amor i dedicació que necessiten els ceps i la terra per tal de produir aquells caldos tan exquisits.
Així que ja teníem un punt de partida mot potent.
Ara només faltava posar data i posar-se a treballar.
Serien tres dies memorables que posarien les bases del gran gir que necessitava l’empresa.
Era molt emocionant!
Si has arribat fins aquí
Si has llegit tota la història és perquè possiblement t’hi pots sentir identificat.
Les empreses, a vegades, necessiten mirar cap a nous horitzons i necessiten inspiració per trobar els més adequats.
Sortir dels escenaris habituals, jugar i divertir-se genera nous punts de vista, fomenta l’empatia entre companys i aporta passió i noves il·lusions al treball.
A Maresme Events sabem que tenim el millor entorn i el millor equip per assistir-te sigui quin sigui el repte de la teva empresa.
Vine i deixia volar la teva imaginació.
Vine i descobreix noves estratègies per millorar el resultat de la teva empresa!
Si ens necessites ens trobes aquí, aquest post només és l’avantsala de moltes altres propostes!